În ultimii cincizeci de ani, cercetarea a schimbat în mod semnificativ modul în care profesorii și oamenii de știință înțeleg abilitățile cognitive ale copiilor. Astăzi, este recunoscut pe scară largă faptul că copiii preșcolari au teorii interne foarte bine dezvoltate despre lumea naturală și socială și sunt chiar capabili să tragă concluzii științifice complexe la o vârstă fragedă.
Ne bucură că sunt copiii interesați de știință și deschiși să descopere și să cunoască lumea din jurul lor.
Copiii pot învăța în multe feluri, la fel ca oamenii de știință. Cercetările arată că există 8 practici legate de modul în care ei învață
:
1. Formularea întrebărilor și definirea problemelor.
2. Dezvoltarea și utilizarea modelelor.
3. Planificarea și desfășurarea examenelor.
4. Analiza și interpretarea datelor.
5. Utilizarea abilităților matematice și computaționale.
6. Crearea explicațiilor și proiectarea soluțiilor.
7. Argumente inițiale bazate pe dovezi.
8. Obținerea, evaluarea și transmiterea informațiilor.
Conform cercetărilor, experimentele de inginerie sau științe naturale pot stârni curiozitatea elevilor și îi pot motiva să continue să învețe. Copiii nu se ocupă de știință doar în primii ani, ci învață și se implică în ea pe tot parcursul vieții.
Prin aceste experiențe, copiii își dezvoltă interesul pentru știință, acumulează cunoștințe despre diverse subiecte și își exersează abilitățile științifice, utilizarea instrumentelor și limbajului specific. Aceste rezultate ale învățării timpurii pot avea consecințe pozitive, pe termen lung, pentru copii.